FruGrip

Mitt liv och min vardag i ord och bilder!

Våldets ansikte av Sidney Sheldon

Kategori: BOKTIPS



Jag har en hel drös med Sidney Sheldon böcker i min bokhylla så jag tänkte att det var dags att läsa de nu. När jag var yngre trodde jag alltid att Sidney var en tjej. Haha vad förvånad jag blev när det visade sig att hon var en han :-)
En spännande bok tycker jag som har ett minst sagt förvånande slut. Det tog mig en stund att läsa denna men så är det när man har flera stycken böcker på gång.

Från bokens baksida:
Judd Stevens är en av New Yorks mest ansedda psykoanalytiker. Han lever ett lugnt och tillbakadraget liv. Men plötsligt en dag står han ansikte mot ansikte med det nakna våldet. Först knivhuggs en av hans patienter utanför mottagningen på Manhattan, sen mördas hans unga receptionist, och doktor Stevens inser att han själv är nästa offer. Han blir ett villebråd jagad både av polisen, som misstänker att han är den skyldige, och av en okänd mördare som kan slå till när som helst. Hans vackra patient Anne Blake är den enda han kan lita på - eller kan han egentligen det?
För att rädda sitt eget liv, och kanske Annes, måste Judd Stevens hitta mördaren innan mördaren hittar honom. Han får uppbjuda all sin yrkeskunskap och intuition för att förstå sin osynliga motståndares motiv. Och när han gjort sin chockerande upptäckt återstår en konfrontation som bara en av dem kan överleva!!

KRAM CISSI

Kommentarer


Kommentera inlägget här: