FruGrip

Mitt liv och min vardag i ord och bilder!

Öppet hus

Kategori: GRIPTRADITIONER

Idag var det öppet hus på Oscars skola. Grosvads skolan i Finspång. Oscar gick till skolan vid halv 9 idag och vi vaknade ovanligt sent idag och åkte dit vid halv elva. Roligt att se. Han hade syslöjd. Gör en t-tröja som inte hann att bli klar tyvärr. När lektionen nästan var slut gick BRANDLARMET! Alla fick lite smått panik. JISSES vad det tjöt om larmet. Vi fick gå till samlingsplatsen som dock inte många fattade var den var. På vägen hörde jag några elever: Äh, vi skiter i det här och drar hem!!! Asså herre gud. OM det hade varit på riktigt hade jag om jag hade varit lärare blivit riktigt orolig. Man kan ju inte bara dra hem när det börjar brinna! Kändes som det var meningen att brandlarmet skulle gå just idag så föräldrar fick se hur det skulle gå till men väldigt dåligt gjort tycker jag. Alla hade tydligen inte ens hört brandlarmet. JISSES! Men trevligt var det att få se Oscars skola igen. Linus frågade efter 20 min när får vi gå hem?? Hihi :-) Nu blir det en soft städar lördag i lugnets tecken.





PELLE FICK SINA SVETSLICENSER!!!!!

Ha en trevlig lördag alla!

KRAM CISSI

Kommentarer


Kommentera inlägget här: