FruGrip

Mitt liv och min vardag i ord och bilder!

Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark - Elfgren

Kategori: Allmänt

En riktigt ruskigt bra ungdomsbok som jag inte kunde sluta läsa. Jättespännande och det enda negativa är väl att den kanske påminner lite om allas vår Harry Potter men trots det tycker jag den är super bra faktiskt!



Från bokens baksida:
Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen.
En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De har inget gemensamt. De vet inte hur de kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva.

Såg även att det fanns en uppföljare och ska se om den går att låna som ebok då ska jag göra det på stubinen!!

KRAM CISSI

Kommentarer


Kommentera inlägget här: